Webshop » CARROSSERIE CHASSIS EN INTERIEUR » Koffer en -motorkleppen + aanverwanten » Kofferkleprubber Mexico stijl

Kofferkleprubber Mexico stijl

736 Kofferkleprubber Mexico stijl

736 Kofferkleprubber Mexico stijl

€ 22,35

Beschikbaar

Toepasbaar op:
Kever standaard 1985 (11-F-020-321) en later
past op 1200-1300-1500-1303 alle bouwjaren

Origineel VW nummer:
1BM823733
De in Mexico geproduceerde Volkswagen Kevers van na 1985 zijn standaard uitgerust met een verbeterd kofferklep- en motorkleprubber. Het rubber wordt vanaf deze bouwjaren niet meer tussen de kraalranden, maar direct aan de kofferklep en motorklep geklemd. Niet alleen is de afdichting hierdoor een stuk verbeterd, maar ook het roestprobleem tussen de kraalranden en de carrosserie is hierbij grotendeels opgelost. De enige kraalrand die nog wordt gehandhaafd is die onder de voorruit.
Dit verbeterde rubber is niet alleen geschikt voor de bouwjaren na 1985, maar kan op bijna iedere Volkswagen Kever worden toegepast. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je alle kraalranden verwijdert, met uitzondering van deze onder de voorruit.
Voor de kofferklep bestaat het rubber uit twee delen, het gedeelte dat aan de kofferklep wordt geklemd en het gedeelte onder de voorruit. De motorklep bestaat maar uit één deel dat direct aan de motorklep wordt geklemd.
Kever t/m 1961 (chassisnummer 3 862 488 ):
Voorzijde 736 + 703
Achterzijde 737
Kever type 1200,1300,1500 vanaf 1961 (chassisnummer 3 862 489 ):
Voorzijde 736 + 484
Achterzijde 737
Kever type 1302:
Voorzijde, mexico stijl niet geschikt, gebruik het origineel 094
Achterzijde 737
Kever type 1303:
Voorzijde 736 + 093 (afgeknipt)
Achterzijde 737
Let op : Deze Mexico stijl kofferklep- en motorkleprubbers zijn geen universele klemprofielen zoals ze veel worden aangeboden. Er zit geen metaal in verwerkt, dat na een paar maanden al roestsporen achterlaat, maar zoals origineel van kunststof omkapseld met een rubber afdichting en tevens voorzien van een ontwatering aan de onderzijde. De ontwateringsgaatjes (twee voor de kofferklep en één voor de motorklep) moeten aan de onderkant van de klep uitkomen. Het gedeelte onder de voorruit moet zoals origineel het geval is door de kraalrand worden gevoerd.