Webshop » VELGEN + REMMEN » schijfremmen , remtrommels » Remklauw revisie set voor Ate remklauwen per zijde T3

Remklauw revisie set voor Ate remklauwen per zijde T3

71244 Remklauw revisie set voor Ate remklauwen per zijde T3

€ 20,55

Beschikbaar

Toepasbaar op:
T25/T3 Bus 8.1988 en later (Syncro VIN 2--J-105-001 en later)
nummer:71244
Origineel VW nummer:
251698471B
Als je remklauwen remvloeistof gaan lekken of de plunjers zitten vast, dan kun je nieuwe remklauwen aanschaffen. Maar als de slijtage aan de plunjer en binnenwand van de remklauw binnen de perken is gebleven, is revisie de meest voor de hand liggende oplossing.
Opmerkingen :
- Als er geen lekkage is ontstaan tussen de twee remklauwhelften (indien van toepassing), haal ze dan ook niet van elkaar. Als dit door lekkage wel noodzakelijk is, moet je de twee helften laten controleren op vlakheid en eventueel laten vlakken.
- De oliekanalen tussen de remklauwhelften (indien van toepassing) worden afgedicht met rubber ringen. Gebruik nooit universele ringen, maar alleen de ringen die hiervoor zijn bedoeld. Deze ringen maken geen deel uit van revisiesets, als je ze nodig hebt, moet je ze extra bijbestellen (vermeld op het tabblad opties).
- De zuigers kun je alleen met luchtdruk verwijderen. Ga niet aan de slag met een schroevendraaier en een hamer, het enige wat je dan doet is de zuiger beschadigen. Bij remklauwen met twee plunjers zorg je ervoor dat je één zuiger vastklemt (bijvoorbeeld met een lijmklem) en je zet luchtdruk op de aansluiting van de remslang of remleiding. De zuiger die niet is vastgeklemd komt nu los. Als er één zuiger is verwijderd, dicht je het gat goed af met een doek en zet je er een lijmklem op om geen luchtdruk te verliezen om de andere zuiger eruit te persen. Gebruik remcilinder montagepasta (vermeld op het tabblad opties) op de zuiger, op de binnenzijde van de remklauw en de afdichtingen rond de zuiger en zet alles weer in elkaar.
Alle remklauwrevisieset worden geleverd voor de revisie van één remklauw.
Let op : Het merk van de remklauw en de vorm van de remblokken moeten overeenkomen. Vergelijk dit met wat er op je auto is gemonteerd, het komt vaak voor dat er ooit een ander merk remklauw is gemonteerd en dan komt het bouwjaar niet meer overeen.